Thursday 4 August 2016

Moeders worden niet ziek

Moeders worden niet ziek....Nou, ok, soms wel. Het is voor mij best lastig om ziek te zijn, er is teveel te doen. maar deze week was het raak. Dochterlief had een virusje en met haar geknuffel en gehang (met liefde ontvangen door mij), was het niet zo gek dat ze me ermee aanstak.

Hoofdgriep, zoals ze het noemen: keelpijn, hoesten, hoofdpijn, snotterig... En hardnekkig. Ik lag op de bank een boek te lezen en Myrthe keek tv of speelde op de grond. Ik had zelfs de puf niet om haar boven te verschonen, dus haar luiers lagen beneden. We gingen wel elke dag even naar buiten voor boodschappen, maar daar bleef het bij. Gelukkig was het vaak aan het regenen, anders had ik me nóg schuldiger gevoeld. En dat terwijl Myrthe zich prima vermaakte.

Vandaag is de eerste dag, sinds afgelopen zaterdag, dat ik de weer de energie had, om meer te doen dan de boodschappen, de vaat, koken en voor Myrthe zorgen. Ik moet erg op de rem trappen, want uitzieken is belangrijk, zelfs al vind ik het niet zo nodig. Maar het huis ziet er weer uit als een huis: De was is gedaan en de eettafel ligt niet meer vol spulletjes. Iedere dag een beetje beter!

Bottom line... Moeders worden misschien wel eens ziek, maar niet voor hun kinderen.

No comments:

Post a Comment